Тема: Андрій Чайковський "За сестрою". Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості
1. Дайте відповіді на питання у підручнику с. 94-95. Рубрика "Поміркуй над прочитаним".
2. Прочитайте твір до кінця с.95-99.
3. Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Це й рідна домівка, затишна та безпечна. Родина – це твій маленький світ, в якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога.
Сьогодні ми також поговоримо з вами про
родину Судаків у повісті Андрія Чайковського «За сестрою».
ü
Накреслення
сімейного дерева родини Судаків (Запишіть)
ü Охарактеризуйте одного з членів родини за поданою нижче схемою. (Усно)
Схема аналізу
образів
Персонаж.
Його портрет.
Риси характеру і вчинки,в яких вони виявляються.
Найпоказовіший учинок персонажа.
Роль персонажа у творі.
Висловлювання героя, яке найбільше вразило, схвилювало.
Характеристика головного героя Павлуся
1. До якого роду
належав Павлусь?
2. Який вплив мали розповіді діда Андрія на формування світогляду, кругозору Павлуся?
3. Як хлопець ставився до своєї сестри?
4. Яким чином пожежа
Спасівки, смерть діда і матері від рук татар вплинули на Павлуся?
5. Які враження
залишилися у хлопця після перебування серед козаків? Чому він від них навчився?
6. Чим пояснити те,
що наказ батька і прохання брата не зупинили пошуки Павлом сестри?
7. Яких страждань
зазнав хлопець, перебуваючи в неволі?
8. В чому виявилася мужність, винахідливість, витримка хлопця,
щоб віднайти сестру?
11. Як би ви повели
себе, перебуваючи на місці Павлуся — шукача рідної сестри?
12. Через що Павлусь з
Ганнусею постійно намагався якомога швидше повернутися додому, хоча у
Девлет-гірея їм гарно жилося?
13. Чи будуть, на ваш
погляд, щасливими брат і сестра?
14. Дослідіть, як саме
автор твору ставиться до своїх героїв. Спостереження обґрунтуйте.
Гра «Вільний мікрофон»
ü
Учні стисло висловлюють
власну думку, відповідаючи на питання: «Чи можна Павлуся вважати справжнім
героєм, козацьким лицарем та патріотом? Чому?»
Орієнтовний план до образу Павлуся (Уміти усно пояснювати кожен пункт)
1.
Павлусь – представник славного козацького роду Судаків.
2.
Портрет юнака.
3.
Вольові якості:
а) цілеспрямованість і наполегливість; б) мужність і витримка; в) незламність
і твердість; г) готовність на самопожертву; д) велика сила волі; е) ненависть
до гнобителів українського народу, зрадництва.
4. Розум і кмітливість.
5. Почуттєві риси: а) справедливість; б) вірність; в) сердечність і доброта;
г) гордість; д) кмітливість і винахідливість; е) любов до сестри, родини,
рідного краю; є) вміння реально оцінювати ситуацію.
6.
Павлусь — відважний лицар і герой.
Цитатна характеристика
ü «Дід Андрій вважав своїм обов’язком привчити Павлуся до лицарського ремесла. Вчив його їздити на коні, кидати списом та арканом, стріляти з рушниці та з лука й орудувати шаблею. Часом оповідав йому про Запорожжя, про козаків, їхні звичаї та про всі походи й пригоди із свого життя».
ü «Павлусь
мріяв про те, коли й він підросте, стане славним козаком».
ü «Здається, не було нічого такого, чого б Павлусь для Гані не зробив».
ü «Павлусь дивився на те все наляканими очима. Йому здавалось, що це якийсь страшний сон, з якого не можна прокинутися».
ü Непорадний:
«Козакові соромно плакати, ось що. Виростеш — козаком станеш, тоді й
засоромишся».
ü «У Павлуся забилося серце, коли почув сотників наказ. Він сьогодні побачить те, що від дідуся стільки наслухався. Побачить, як козацтво стрінеться з татарами, тими страшними чортами, що цієї ночі так лютували в Спасівці».
4. "Асоціативний кущ" (Запишіть)
Домашнє завдання
1. Виконайте завдання за посиланням (протягом дня)
https://docs.google.com/forms/d/15rIHnOGdmj3EBGYYhzDpC7nbzQ1ptEZPsX74DQQ1m-E/edit
Немає коментарів:
Дописати коментар