Українська література 7 клас 02.12

 Тема: Андрій Чайковський "За сестрою". Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості

1. Дайте відповіді на питання у підручнику с. 94-95. Рубрика "Поміркуй над прочитаним".

2. Прочитайте твір до кінця с.95-99.

3. Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях.  Це й рідна домівка, затишна та безпечна. Родина – це твій маленький світ, в якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина – це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога.

Сьогодні ми також поговоримо з вами про родину Судаків у повісті Андрія Чайковського «За сестрою».

ü  Накреслення сімейного дерева родини Судаків (Запишіть)


ü  Охарактеризуйте одного з членів родини за поданою нижче схемою. (Усно) 

Схема аналізу образів

Персонаж.

Його портрет.

Риси характеру і вчинки,в яких вони виявляються.

Найпоказовіший учинок персонажа.

Роль персонажа у творі.

Висловлювання героя, яке найбільше вразило, схвилювало.

Характеристика головного героя Павлуся

1.      До якого роду належав Павлусь?

2.  Який вплив мали розповіді діда Андрія на формування світогляду, кру­гозору Павлуся?

3.      Як хлопець ставився до своєї сестри?

4.      Яким чином пожежа Спасівки, смерть діда і матері від рук татар впли­нули на Павлуся?

5.      Які враження залишилися у хлопця після перебування серед козаків? Чому він від них навчився?

6.      Чим пояснити те, що наказ батька і прохання брата не зупинили пошуки Павлом сестри?

7.      Яких страждань зазнав хлопець, перебуваючи в неволі?

8. В чому виявилася мужність, винахідливість, ви­тримка хлопця, щоб віднайти сестру?

11. Як би ви повели себе, перебуваючи на місці Павлуся — шукача рідної се­стри?

12. Через що Павлусь з Ганнусею постійно намагався якомога швидше по­вернутися додому, хоча у Девлет-гірея їм гарно жилося?

13. Чи будуть, на ваш погляд, щасливими брат і сестра?

14. Дослідіть, як саме автор твору ставиться до своїх героїв. Спостереження обґрунтуйте.

 

*     Гра «Вільний мікрофон»

ü  Учні стисло висловлюють власну думку, відпо­відаючи на питання: «Чи можна Павлуся вважати справжнім героєм, ко­зацьким лицарем та патріотом? Чому?»


*  Орієнтовний план до образу Павлуся (Уміти усно пояснювати кожен пункт)

1.      Павлусь – представник славного козацького роду Судаків.

2.      Портрет юнака.

3.      Вольові якості: а) цілеспрямованість і наполегливість; б) мужність і ви­тримка; в) незламність і твердість; г) готовність на самопожертву; д) велика сила волі; е) ненависть до гнобителів українського народу, зрадництва.

4.      Розум і кмітливість.

5.     Почуттєві риси: а) справедливість; б) вірність; в) сердечність і доброта; г) гордість; д) кмітливість і винахідливість; е) любов до сестри, родини, рідного краю; є) вміння реально оцінювати ситуацію.

6.      Павлусь — відважний лицар і герой.

 

 

*     Цитатна характеристика

ü  «Дід Андрій вважав своїм обов’язком привчити Павлуся до лицарського ремесла. Вчив його їздити на коні, кидати списом та арканом, стріляти з рушниці та з лука й орудувати шаблею. Часом оповідав йому про Запорожжя, про козаків, їхні звичаї та про всі походи й пригоди із свого життя».

ü  «Павлусь мріяв про те, коли й він підросте, стане славним козаком».

ü  «Здається, не було нічого такого, чого б Павлусь для Гані не зробив».

ü  «Павлусь дивився на те все наляканими очима. Йому здавалось, що це якийсь страшний сон, з якого не можна прокинутися».

ü  Непорадний: «Козакові соромно плакати, ось що. Виростеш — козаком станеш, тоді й засоромишся».

ü  «У Павлуся забилося серце, коли почув сотників наказ. Він сьогодні побачить те, що від дідуся стільки наслухався. Побачить, як козацтво стрінеться з татарами, тими страшними чортами, що цієї ночі так лютували в Спасівці».


4. "Асоціативний кущ" (Запишіть)


Домашнє завдання

1. Виконайте завдання за посиланням (протягом дня)

https://docs.google.com/forms/d/15rIHnOGdmj3EBGYYhzDpC7nbzQ1ptEZPsX74DQQ1m-E/edit


Немає коментарів:

Дописати коментар