Доброго дня! Сьогодні ми переходимо до вивчення розділу "Словотвір".
Словотвір - це розділ науки про мову, що вивчає способи й особливості творення похідних слів.
Тема: Змінювання й творення слів. Твірне слово
1. Перегляньте презентацію, ознайомтеся з новими поняттями.
- Пригадайте, які є значущі частини слова?
- Що таке основа слова?
Порівняйте подані парами слова. Поміркуйте, яке зі слів кожної пари виникло раніше, а яке утворено від нього. Яке з них, на вашу думку, називають похідним? Чому?
Сніг - сніговий; ходити - заходити; книга - книгарня.
2. Ознайомтеся з поняттями непохідні слова, похідні слова (підручник с. 52)
3. Виконайте вправу 121 (усно)
Поясніть, чому слова першої групи вважаємо похідними від іменника земля, а другої - формами цього іменника.
1. Земля - земелька, земляний.
2. Земля - землі, землею.
4. Розподільна робота (письмово)
Запишіть
Одинадцяте листопада
Дистанційне навчання
Випишіть послідовно слова у дві колонки:
1) непохідні; 2) похідні. Виділені слова розберіть за будовою.
День, осінній, нога, співак, ікра, парк, перехід, ракета, кінотеатр, океан.
КЛЮЧ. Підкресліть у словах першої колонки першу букву. Якщо завдання виконано правильно,
то з підкреслених букв прочитаєте назву річки, на березі якої стоїть пам’ятник Т. Шевченку.
5. Ознайомлення з поняттями твірне слово, твірна основа (підручник с. 53)
6. Робота в зошиті.
Виконайте письмово вправу 123.
7. Виконайте тести.
Зверніть увагу! Сукупність спільнокореневих слів, розміщених у такій послідовності, у якій вони утворювалися, становить словотвірний ланцюжок. Кожне попереднє слово є твірним для наступного. НАПРИКЛАД: учити —» учитель —> учительський —> по-учительськи.
Немає коментарів:
Дописати коментар