Українська мова 6-Б 11.11

 Доброго дня! Сьогодні ми переходимо до вивчення розділу "Словотвір".

Словотвір - це розділ науки про мову, що вивчає способи й особливості творення похідних слів.

Тема: Змінювання й творення слів. Твірне слово

1. Перегляньте презентацію, ознайомтеся з новими поняттями.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-slovotvir-orfografiya-zminyuvannya-ta-tvorennya-sliv-9233.html

- Пригадайте, які є значущі частини слова?

- Що таке основа слова?

Порівняйте подані парами слова. Поміркуйте, яке зі слів кожної пари виникло раніше, а яке утворено від нього. Яке з них, на вашу думку, називають похідним? Чому?

Сніг - сніговий; ходити - заходити; книга - книгарня.

2. Ознайомтеся з поняттями непохідні слова, похідні слова (підручник с. 52)


3. Виконайте вправу 121 (усно)

Поясніть, чому слова першої групи вважаємо похідними від іменника земля, а другої - формами цього іменника.

1. Земля - земелька, земляний.

2. Земля - землі, землею.

4. Розподільна робота (письмово)

Запишіть

Одинадцяте листопада

Дистанційне навчання

Випишіть послідовно слова у дві колонки:

1) непохідні; 2) похідні. Виділені слова розберіть за будовою.

День, осінній, нога, співак, ікра, парк, перехід, ракета, кінотеатр, океан.

КЛЮЧ. Підкресліть у словах першої колонки першу букву. Якщо завдання виконано правильно,

то з підкреслених букв прочитаєте назву річки, на березі якої стоїть пам’ятник Т. Шевченку.


5. Ознайомлення з поняттями твірне слово, твірна основа (підручник с. 53)

6. Робота в зошиті. 

Виконайте письмово вправу 123.

7. Виконайте тести.

Зверніть увагу! Сукупність спільнокореневих слів, розміщених у такій послідовності, у якій вони утворювалися, становить словотвірний ланцюжок. Кожне попереднє слово є твірним для наступного. НАПРИКЛАД: учити —» учитель —> учительський —> по-учительськи.

Код доступу 6948148

Немає коментарів:

Дописати коментар