Доброго дня! Тема уроку "Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору"
1. Перегляньте відео за посиланням, дайте відповіді на питання (усно).
2.Творче спостереження з елементами аналізу. (Усно)
- Прочитати висловлювання.
- Довести, що це текст.
- Дослідити, що виражає заголовок — тему чи основну думку.
- Знайти в тексті ключове речення, що виражає основну думку.
- Проаналізувати структуру тексту: виокремити зачин, основну частину й кінцівку.
РІДНІЙ МОВІ — ШАНА ВСЕНАРОДНА
Кожне з
українських стародавніх міст могло б претендувати на те, щоб сказати перше
слово на честь рідної мови: будь то Київ, чи Харків, чи Львів.
Будь-яке з
міст. Адже багатющу, багатобарвну мову нашу творила вся Україна, усе суцвіття
наших міст і сіл. Спільно, упродовж віків витворювало велику духовність
українського народу. Отже, хоч початок кладе Полтава, але сподіваюсь, що
прекрасне та патріотичне це свято невдовзі розіллється по всій Україні, почують
його і Дніпро, і Карпати, Полісся й степи чорноморські. Свято мови має стати
всенародним, воно того заслуговує (О. Гончар).
3. Опрацювання пам’ятки добору й систематизації матеріалу до твору.
Основними джерелами матеріалу для твору є художня, наукова, науково-популярна література, періодичні видання, випадки з життя.
ЯК ДОБИРАТИ Й СИСТЕМАТИЗУВАТИ МАТЕРІАЛ ДО ТВОРУ
1. Вдумайтесь у зміст теми, зрозумійте її сутність і мету.
2. Доберіть тексти тематично співзвучних художніх творів, публіцистичних або наукових статей.
3. Виділіть і перечитайте окремі місця дібраних джерел. Оформіть тезаурус: афористичні вислови, цікаві думки, описи тощо.
4. Виберіть ті думки, які справді таки підтверджуватимуть (розвиватимуть, уточнюватимуть чи пояснюватимуть) висловлену думку.
4. Творче завдання. (Виконайте письмово, сфотогафуйте та надішліть у приватні повідомлення протягом дня)
Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок, який би виражав основну думку.
Запишіть текст.
Навесні, узимку, в інші періоди року звірі іноді
потрапляють у біду. У таких
випадках людина повинна негайно допомогти. Перед весняною повінню в місцях, які
затоплюються, доцільно споруджувати плотини з хворосту або іншого матеріалу. У
літній сухий період у лісі може спалахнути пожежа. Єдина допомога — не дати
вогню розгорітися (За В. Бондаренком).
Продовжіть текст власними думками (4–6 речень) так, щоб були наявні всі структурні компоненти: зачин, основна частина, кінцівка.
Немає коментарів:
Дописати коментар