Українська література 5-Б 16.11

Доброго дня! 

Тема уроку: Василь Симоненко. Цікава сторінка  із дитинства митця. «Цар Плаксій та  Лоскотон»

Пригадаємо вивчений матеріал.

1. Дайте відповіді на питання. (Усно)

 - Дайте визначення казці як жанру.

Які є види казок за авторством?

- Чим відрізняються літературні казки від народних?

Як розподіляються казки за тематикою?

-  Із творчістю яких українських письменників-казкарів ви ознайомилися? 

2. Перегляньте презентацію.

3. Робота в підручнику.

 Детальніше з деякими фактами біографії вам допоможе ознайомитися стаття підручника с. 73.

4. Історія написання казки «Цар Плаксій та Лоскотон»

В. Симоненко був люблячим батьком. Син Олесь згадував, як тато грався з дітьми, розповідав їм казки, читав вірші. Василь Андрійович навіть казку «Цар Плаксій та Лоскотон» написав за одну ніч, а наступного дня читав її синові як своєму першому «критикові». А потім робив так: ті рядки, що сині запам’ятав – друкував, а інші – доробляв. Може, саме тому цю казку                          В. Симоненка так люблять діти.

5. Прочитайте казку (с. 74-77)

6. Словникова робота

Аркан – довгий мотузок із зашморгом на кінці, за допомогою якого ловлять коней та інших тварин.                             А лукавий капітан

                                      Підікрався  змієм

                                      Й Лоскотонові аркан

                                      Зашморгнув на шиї.                                        

Нагайка – батіг, знаряддя фізичного покарання.

                                      Хто сміявсь -  вони хапали

                                      І нагайками шмагали.

Шпари – щілини.   Довго скрізь його шукали,

                                     У всі шпари заглядали…

Посіпака – той, хто служить принижуючись.

                                     Був тоді у Плаксія

                                     Лютий посіпака.

Свита – оточення, почет.  Гей, зійшлися царенята

                                      І придворна свита…

Батраки – наймані робітники з тяжкими умовами праці.

                                     А вночі йшли до в’язниці

                                     Батраки й робітники.       

Чимчикуй – іди.         Після цього вже помалу

                                     Чимчикуй куди попало…

6. Питання за змістом казки

- Наведіть цитату з твору, за яким маршрутом  можна потрапити країну Сльозолий?

- Чому країна  мала таку назву?

-  Хто  нею  керував?

- Назвіть усіх персонажів казки. Хто з них втілює добро, а хто – зло?

- Чому для царя було так важливо, щоб діти плакали невпинно? Підтвердьте свою думку цитатою з тексту.

- У чому проявлялась жорстокість Плаксія? Наведіть цитату з твору.

- Як люди ставилися до Лоскотона? З чим це було пов’язано?

- Хто підтримував Плаксія? Чи були в нього шанси на перемогу? Обґрунтуйте свою думку.

- Як Лоскотон потрапив за ґрати? Хто допоміг йому врятуватись?

- Чим завершується казка? Чого вона навчає, на вашу думку?

7. Розгадайте пазл, охарактеризувавши героїв твору.

Натисни тут







Немає коментарів:

Дописати коментар