Українська література 5-Б 10.11

 Доброго дня! Розпочнемо урок позакласного читання.

Тема: Позакласне читання. Василь Королів-Старий "Потерчата"

https://oliapopova.blogspot.com/p/blog-page.html

- На минулому уроці ми познайомилися з міфічною героїнею казки – хухою. Чи можемо стверджувати, що вона була доброю? Назвіть добрі справи хухи. Чому в неї можна повчитися?

-Що ви знаєте про автора казки «Хуха –Моховинка»?

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитися з творчістю В.Короліва – Старого. Ви вдома прочитали казку «Потерчата».

-Чим схожа вона з казкою «Хуха-Моховинка»?

1. Опрацювання нового матеріалу

- І так, ми подорожуємо казкою.

- Про що розповідається в казці «Потерчата»?

- Назвіть героїв казки.

2. Словникова робота

Міфічні та фольклорні персонажі.

Існує така наука, яка займається вивченням людських уявлень про злих духів у різних народів. Ця наука називається демонологія. 

Серед основних персонажів, із якими вам довелося зустрітися на сторінках творів В. Королева-Старого, можна назвати потерчат. Це душі дітей, які померли нехрещеними та перетворилися на болотяні вогники. У багатьох народів болотяні вогники — породження нечистої сили, яка намагається заманити необережного подорож-нього й утопити в болоті. 


Домовик — це також один із демонічних образів, що постає або злим дідом або ж охоронцем родини, у якій він живе. 


Хуха — маленька істота, пухка, як мох. 

Відьма ж у свідомості багатьох народів асоціювалася із темними силами, жінка, що робила зло людям: наводила порчу, насилала засуху, хвороби тощо. Але ж ви пам'ятаєте, що В. Королів‑Старий намагався подати зовсім інші образи нечистої сили.

3. Робота над змістом тексту. (Усно дайте відповіді на питання.)

- Якими були на вигляд потерчата?

- Як допоміг Домовик дяку?

- Чому радів Домовик?

- Як описано сміх Домовика?

- Куди потрапив дяк у лісі?

– Якими постають перед нами персонажі казки Василя Короліва-Старого?
– За що домовик любив свого господаря?
– Чим був стурбований Домовик?
– Якими рисами характеру наділений Домовик? (Порядність, доброзичливість, турботливість, відповідальність, доброта.)
– Довести, що Домовик – справжній охоронець оселі( зачитати цитати з твору)
– Що свідчить про порядність Домовика?
– Чим Потерчата намагалися допомогти дяку Оверку? Опишіть цих істот. – Як дяк Оверко, віруюча людина, сприймав представників «нечистої сили»? Чому Дяк Оверко так злякався Потерчат?
– Чим і як Домовик допоміг врятуватися дяку від загибелі у болоті?
– Виразно прочитайте опис зовнішності дяка після того, коли він повернувся після подорожі по болоту. Що цим висміюється? («Дяк увесь був вимазаний чорним глеєм, по всьому обличчю було розмазане багно, виглядав він, неначе мокра курка, а на самому носі налипла добра купа бруду, що висіла, мов кишка в індика».)
– Що висміює автор у казці?
4. Аналіз казки (Записати в зошит)

Тема: допомога людям з боку «нечистої сили»

Ідея: прагнення «нечистої сили» творити добро та доброзичливо ставитися до людей

Жанр: прозова казка

Герої твору: Потерчата, Домовик, Хуха, дяк Оверко, дячиха Євпраксія.

5. Тестові завдання.

Зайдіть за посиланням

join.naurok.ua

Код доступу 8040571

6. Домашнє завдання.
Проілюструвати найцікавіший, на вашу думку, епізод.

Уміти за малюнком розповідати про нього.

Немає коментарів:

Дописати коментар